HostFact API versie 3.1
Tickets
Tickets zijn te beheren via de controller 'ticket'.
add
Middels deze functie kunt u een nieuwe ticket aanmaken.
Voorbeeldbestand: /voorbeelden/ticket/ticket.add.php
Invoerparameters:
Veldnaam | Waarde | Omschrijving |
---|---|---|
TicketID | string | Het ticketnummer. Geef deze parameter niet mee wanneer het ticketnummer automatisch bepaald mag worden. |
Debtor | int | Debiteur ID indien bekend. Standaard: 0 (= geen) |
EmailAddress | string | E-mailadres van ticket klant |
CC | text | CC e-mailadressen scheiden met , of | |
Type | 'ticket' of 'email' | Ticket via klantenpaneel of per e-mail ontstaan. Standaard: 'ticket' |
Subject | string | Onderwerp |
Owner | int | De unieke ID van een medewerker. Standaard: 0 (= geen) |
Priority | int | Prioriteit: 5 = laag, 0 = normaal , 1 = hoog Standaard: 0 (normaal) |
Status | int | Ticket status, zie variabelen-lijst. Standaard: 0 (nieuw) |
Comment | text | Interne notitie |
TicketMessages | array | Ticketberichten: |
- Date | date | Datum bericht. Standaard: vandaag |
- Message | text | Bericht inhoud (HTML) |
- SenderID | int | De unieke ID van een medewerker. Standaard: 0 (= geen) |
- SenderName | string | Naam van de debiteur |
- SenderEmail | string | E-mailadres naam |
- Attachments | array | Bijlagen: |
- Filename | string | De bestandsnaam |
- Base64 | text | Base64 encoded string |
ticket_sent_message_to_cc | 'yes' of 'no' | Stuur bericht naar CC e-mailadressen. Standaard: 'no' |
ticket_sent_notification_or_email | 'yes' of 'no' | Stuur notificatie naar medewerker (e-mail). Standaard: 'no' |
EmailAddress is verplicht wanneer het Type 'email' is en er geen Debtor is ingevuld (of geen
e-mailadres heeft).
Voorbeeld invoer:
<?php require_once("../hostfact_api.php"); $api = new HostFactAPI(); $ticketParams = array( 'Debtor' => '1', 'Subject' => 'New ticket', 'TicketMessages' => array( array( 'SenderName' => 'Customer X', 'Message' => 'API: <br /> Example ticket, added by API.' ) ) ); $response = $api->sendRequest('ticket', 'add', $ticketParams); print_r_pre($response); ?>
Voorbeeld uitvoer:
Array ( [controller] => ticket [action] => add [status] => success [date] => 2022-11-24T12:00:00+02:00 [success] => Array ( [0] => Ticket T20220001 is aangemaakt [1] => Bericht is toegevoegd aan ticket T20220001 ) [ticket] => Array ( [Identifier] => 2 [TicketID] => T20220001 [Debtor] => 1 [DebtorCode] => DB0001 [EmailAddress] => info@company.com [CC] => [Type] => ticket [Date] => 2022-11-24 11:55:22 [Subject] => New ticket [Owner] => 0 [Priority] => 0 [Status] => 0 [Comment] => [Number] => 1 [LastDate] => 2022-11-24 11:55:22 [LastName] => Customer X - [TicketMessages] => Array ( [0] => Array ( [Identifier] => 3 [Date] => 2022-11-24 11:55:22 [Subject] => New ticket [Attachments] => [Base64Message] => QVBJOiA8YnIgLz4gRXhhbXBsZSB0aWNrZXQsIGFkZGVkIGJ5IEFQSS4= [SenderID] => 0 [SenderName] => Customer X [SenderEmail] => ) ) [Translations] => Array ( [Status] => Nieuw bericht [Priority] => Normaal ) ) )