HostFact Help


HostFact Help > Instellingen

Aan de slag met HostFact
Uw eerste stap is gezet in het automatiseren van uw hostingactiviteiten. In dit help artikel leest u hoe uw HostFact installereert en in gebruik neemt.


HostFact installeren
In het e-mail bericht van uw proefperiode vindt u de mogelijkheid om HostFact te downloaden. Tevens vindt u in de e-mail uw inloggegevens voor ons klantenpaneel om o.a. uw licentie vrij te kunnen geven.

Na het downloaden dient u de volgende stappen te doorlopen:
  1. Pak het ZIP bestand uit.
  2. Upload alle bestanden naar uw webserver.
  3. Zorg dat u één lege MySQL database heeft.
  4. Open uw browser en ga naar de map "/Pro". De installatie-wizard zal nu verschijnen.
  5. Volg de instructies van de installatie-wizard.
  6. Wanneer u de installatie heeft afgerond dient u de map "/Pro/install" te verwijderen.

URLs die u moeten weten
  • Backoffice: www.uwdomein.nl/Pro/
  • Klantenpaneel: www.uwdomein.nl/klantenpaneel/
  • Bestelformulier: www.uwdomein.nl/bestellen/
Het bestelformulier staat standaard uitgeschakeld, omdat er nog geen bestelformulieren aangemaakt zijn. U kunt straks een bestelformulier aanmaken door in de backoffice in het menu te gaan naar "Instellingen" en dan "Bestelformulieren".


Instellen
We hebben geprobeerd HostFact gedurende de installatie al zo goed mogelijk in te stellen. Toch is het raadzaam dat u zelf alle instellingen nog naloopt.

In het menu vindt u twee menuknoppen "Beheer" en "Instellingen". Onder "Beheer” kunt u terecht voor uw bedrijfsgegevens, medewerker beheer, productbeheer, huisstijl, instellingen van diensten (servers, hostingpakketten, registrars en extensies), wijzigingen vanuit het klantenpaneel, logregels en de exporteer mogelijkheid. Onder instellingen kunt u bepalen hoe HostFact moet functioneren. Hier vindt u de algemene instellingen onder "HostFact voorkeuren" en de instellingen voor het klantenpaneel, betaalmogelijkheden en bestelformulier. Ook vindt u hier de instellingen voor de diensten (hosting en domeinnamen) en voor het ticketsysteem.

We raden aan om te beginnen bij "Instellingen" en dan "HostFact voorkeuren" (bekijk iedere pagina onder dit onderdeel). Daarna kunt u ook de andere instellingen onder "Instellingen" bekijken.

Cronjob instellen
Om HostFact goed te laten functioneren en taken automatisch uit te laten voeren dient u een cronjob in te stellen. Lees hier hoe u de cronjob instelt.


Huisstijl
Alle communicatie met uw klanten kunt u aanpassen. Ga hiervoor in het menu naar "Beheer" en kies "Huisstijl". Hier vindt u de volgende huisstijl onderdelen:
  • Factuur PDF templates
  • Offerte PDF templates
  • Overige PDF templates, voor o.a. herinneringen/aanmaningen per post.
  • E-mail templates

Bij iedere PDF template kunt u bepalen welke e-mail template gebruikt moet worden.


Uw eerste acties
De volgende help artikelen helpen u met uw volgende acties:
  1. Uw eerste domeinnaam registreren.
  2. Uw eerste hostingaccount aanmaken.
  3. Waarom facturen als concept worden aangemaakt.
  4. Importeren van: debiteurendomeinnamen  en  hostingaccounts.
  5. DNS beheer inschakelen.
  6. Bestelformulier integreren in een website.